Ubezpieczenie skierowane jest zarówno do przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, na których spoczywa obowiązek ubezpieczenia zgodnie z ustawą o rachunkowości, jak również do osób wykonujących zawód księgowego w oparciu o umowę o pracę, które nie mają obowiązku ubezpieczenia.
Podstawowy zakres ubezpieczenia zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów dn. 26.11.2014 powinien obejmować odpowiedzialność cywilną z tytułu prowadzenia ksiąg do celów rachunkowych z limitem 10 tyś. euro na każde zdarzenie.
Za opłatą dodatkowej składki zakres ochrony ubezpieczeniowej można rozszerzyć między innymi o:
– odpowiedzialność z tytułu doradztwa w zakresie ubezpieczeń społecznych i innego doradztwa kadrowego,
– pokrycie kosztów postępowań administracyjnych z tytułu szkód cyber i naruszenia przepisów RODO,
– pokrycie kosztów w postępowaniu karnym, karno-skarbowym lub administracyjnym,
– odpowiedzialność z tytułu utraty dokumentów, naruszenia poufności czy zniesławienia.