Profil zaufany służy do logowania się na stronę http://ePUAP.gov.pl, a za jej pośrednictwem do składania dokumentów we wszystkich urzędach publicznych.Profil zaufany umożliwia również logowanie się na portale rządowe takie jak PUE.ZUS, CEIDG, Portal Podatkowy, strony samorządów oraz innych usług administracji dostępnych na stronie http://www.obywatel.gov.pl
Profil Zaufany jest ważny 3 lata od momentu jego potwierdzenia. Jeżeli utraci ważność należy wysłać nowy wniosek o nadanie profilu zaufanego i potwierdzić ten wniosek w najbliższym punkcie potwierdzającym.Profil Zaufany najlepiej założyć za pomocą bankowości elektronicznej. W tym celu wejdź na stronę https://pz.gov.pl/pz, a następnie przejdź do zakładki ,,załóż profil zaufany online” i wybierz swój bank.Przykładowo w mBanku, po zalogowaniu należy wypełnić formularz, który znajdziesz w zakładce e-urząd.Pamiętaj aby sprawdzić poprawność danych oraz zapisać identyfikator Profilu Zaufanego.
Możesz również założyć Profil Zaufany przez internet i potwierdzić go w punkcie potwierdzającym.
W tym celu wejdź na stronę https://pz.gov.pl/pz/index i przejdź do zakładki ,,załóż profil zaufany i potwierdź w punkcie potwierdzającym”. Lista punktów potwierdzających znajduje się na stronie https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList
Rejestracja i korzystanie z profilu zaufanego jest całkowicie bezpłatne.