Platforma Usług Elektronicznych (PUE ),to aplikacja służąca do udostępniania drogą elektroniczną usług świadczonych klientom przez ZUS. Funkcjonalności portalu są przeznaczone dla wszystkich osób, które posiadają indywidualne konta w ZUS.
Portal umożliwia nie tylko przegląd informacji dotyczących zgromadzonych składek czy otrzymywanych świadczeń lecz także stwarza możliwość złożenia dokumentów drogą elektroniczną czy umówienia się na wizytę w wybranej jednostce ZUS. Ponadto użytkownik ma możliwość skontaktowania się z pracownikiem ZUS drogą elektroniczną a w przypadku problemów z poruszaniem się po aplikacja z pomocą przyjdzie Wirtualny Doradca.
Rejestracja polega na wypełnieniu formularza elektronicznego, w którym podaje się: imię i nazwisko, numer PESEL (a jeśli PESEL nie został nadany – datę urodzenia i serię i numer dokumentu tożsamości), adres e-mail, ustalone przez siebie hasło i opcjonalnie inne dane zawarte w formularzu rejestracyjnym, np. numer telefonu kontaktowego. Link do rejestracji https://www.zus.pl/pue/rejestracja
Źródło: ZUS